När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du
behöver aldrig uppge dina kortuppgifter.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Leverans och transport
Vänligen kontrollera att leveransuppgifterna såsom adress och
telefonnummer stämmer innan du slutför köp. Det går tyvärr inte att
ändra dessa uppgifter efter att beställningen blivit packad.
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden.
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i
kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt
moms.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Leverans med speditör “Bring”
Fast pris 99 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Leverans inom 2-3 dagar till din adress.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.
Om inget anges gäller 2-3 dagars leveranstid. Om en artikel har
avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om
leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som
kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer
att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas
tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis
då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till
oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning
till kund gällande leveransförseningar.
Försäljningsvillkor
Dessa försäljningsvillkor gäller vid
försäljning och leverans inom Sveriges gränser till företag inom
branschen. Priserna är angivna i svenska kronor exkl. moms med
reservation för prisändringar. Vid försäljning och leverans inom övriga
EU och utanför EU förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor.
Vänligen kontakta oss för närmare besked om på vilka villkor sådan
försäljning och leverans kan ske.
Användning första gången
Observera även bruksanvisningen för
produkten vid första användningstillfället. Viktigt att följa t.ex.
rekommenderad uppladdningstid.
Handhavandefel
Fel som uppstår vid handhavande av produkten, så som att produkten tappas av kunden omfattas inte av garantin.
Upptäckt av fel på produkten
Om du upptäcker ett fel på produkten
direkt när den plockas upp ur kartongen ska du INTE använda produkten!
Vid reklamation meddela oss omgående (inom 24h från inköpstillfället)
att produkten är felaktig.
Skötselråd
Följ alltid produktens medföljande
bruksanvisning. Viktigt att produkten sköts enligt bifogad instruktion.
Läs mer om skötselråd och garanti för respektive produkt på vår hemsida.
Returer & Reklamationer
Överenskommelse i butik, via telefon
eller mail skall alltid ske. Därefter skall alla returer, reklamationer
eller byten sändas till oss på avtalat sätt. Du erhåller då ett
returordernummer som skall anges i försändelsen. Bifoga alltid en kopia
på inköpsfakturan och var vänlig ange orsak till reklamationen, bytet
eller returen så utförligt som möjligt. Frakter i samband med byten
eller returer betalas av kund. Alla returer måste skickas i
originalförpackning. Vid godkänd reklamation återbetalas alla era utlägg
för frakter, om de skickats enligt våra överenskommelser. Vid återköp
debiteras vår faktiska fraktkostnad för utleveransen. Om varan är
synligt skadad vid leverans skall du direkt reklamera till
transportören, annars i efterhand. Har vi levererat fel vara eller att
färgnyansen inte stämmer är det du som skall meddela oss omgående så vi
kan rätta till vårt misstag. Självklart byter vi varan utan någon
kostnad för dig. Du kan aldrig kräva oss för kostnader eller utebliven
förtjänst vid felaktig/försenad leverans. Returer skall göras senast 14
dagar efter leverans.
Klicka här för en blankett att fylla i
för retur eller reklamation. Fyll i på skärmen och skriv ut eller skriv
ut och fyll i med penna.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed
har du rätt att returnera fraktskadat eller defekta varor utan att ange
någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du
mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska
returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Nätbutiken
Presenter och eventuella rabatter eller
rabattkoder måste du som kund välja i nätbutiken samtidigt som ordern
görs. Det går inte att få presenter eller rabatter i efterhand.
Integritetspolicy (GDPR)
Vi tar alltid hand om dina
personuppgifter på ett så säkert sätt som möjligt och hanterar aldrig
mer information än vad vi behöver för att leverera bra tjänster och
produkter. För att kunna handla hos oss behöver du godkänna att vi
hanterar dina personuppgifter.
Miljöansvar
Alla våra produkter är tillverkade enligt
GMP standard och registrerade hos Läkemedelsverket. Vi är anslutna till
REPA. Genom att betala förpackningsavgifter fullgör vi de krav som
ställs enligt förpackningsförordningen för återvinning och
källsortering.
Övrigt
Vid frågor, tveksamheter eller problem, hör alltid av er till oss. Reservation för tryckfel och eventuella prisförändringar.
Elite Professional drivs av AD Stockholm AB sedan 2017 och specialiserad på hela den kosmetiska domänen i mer än 15 år, vi gör detta med tålamod.
Så vi arbetar med de bästa för att bli de bästa.
ORGnr. 559117-0328
Om ditt hår är klart och du har på dig bra skor kan du komma undan med allt – Iris Apfel.
info@eliteprofessional.se
+46(0)70-4568439
Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta surfa på webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.
OKEJLäss merGamla Vägen 12
Hamburgsund
45757